قوانین فروشگاه نینیلایت
کاربر گرامی
اعتماد شما به ما و حفظ این اعتماد، یکی از مهمترین ارزشهایی است که برای ما اولویت است. هنگامی که شما در وبسایت ثبتنام کرده و پروفایل شخصی خود را میسازید و یا اقدام به خرید محصول میکنید، قوانین و مقرراتی بر رفتار شما و فروشگاه نینیلایت حاکم است. این به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین است. در این صفحه اهم این قوانین و مقررات مورد اشاره قرار گرفته است.
قوانین عمومی
فروشگاه آنلاین نینیلایت، فروشگاهی است که منطبق با قوانین کشور ایران، قانون تجارت این کشور و قانون حمایت از مصرف کننده فعالیت میکند و خود را موظف به اجرای قوانین کشور و احترام به آنها میداند.
ارتباطات الکترونیکی
انجام خرید و فروش آنلاین مستلزم ارتباطات آنلاین نیز میباشد. به بیان دیگر هنگامی که شما از سرویسها و خدمات فروشگاه انلاین نینیلایت استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه نینیلایت ایمیل میزنید، نوعی از ارتباطات آنلاین را تجربه میکنید و فروشگاه نیز مبتنی بر این نحوه از تعامل، به شما ارتباط برقرار میکند، برای شما ایمیل فرستاده و یا از طریق پیامک، شما را از مراحل انجام کار مطلع کرده و یا از طریق درگاه بانکی از حساب شما برداشت میکند. شما با ثبتنام در سایت و انجام خرید، این نحوه تعامل الکترونیکی را تایید میکنید. فروشگاه آنلاین نینیلایت مجاز است برای اطلاعرسانی رویدادها، ارسال کد تخفیف، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، جشنوارههای فروش، نظرسنجیها برای شما ایمیل یا پیامک ارسال کند. اگر کاربر به هر دلیلی تمایلی به این سرویسها نداشته باشد میتواند در لیست ارسال ایمیلی، لغو عضویت زده و یا از طریق ایمیل و یا تلفن، این موضوع را به فروشگاه آنلاین نینیلایت منعکس کند.
در پروفایل مشتری، شماره موبایل و به همین شکل ایمیل مشتری توسط فروشگاه آنلاین نینیلایت دریافت شده و مشتری تایید میکند که این اطلاعات به وی تعلق داشته و فروشگاه آنلاین نینیلایت مجاز است تا از این طریق با مشتری ارتباط برقرار کند.
کانالهای ارتباطی که تحت مدیریت فروشگاه آنلاین نینیلایت میباشد کانالهایی هستند که در وبسایت فروشگاه به آدرس ninilite.ir وجود دارند و سایر کانالهایی که با نامهای مشابه بوده، متعلق به این فروشگاه نبوده و فروشگاه مسئولیتی در مقابل تعامل مشتری با آنها، ندارد. اگرچه که همه تلاش فروشگاه آن است که از سوء استفاده افراد و شرکتها از نام و برند نینیلایت جلوگیری کند.
رعایت حریم خصوصی کاربران
فروشگاه آنلاین نینیلایت متعهد به حفاظت از اطلاعات مشتریان بوده و این حق را هم به رسمیت شناخته و هم به آن احترام میگذارد. اطلاعات خصوصی مشتریان به هیچ وجه در اختیار افراد دیگر گذاشته نشده و یا به فروش نخواهد رسید. این فروشگاه حداکثر تلاش خود را بکار گرفته تا راه دسترسی غیرمجاز را برای افراد هکر و سوء استفادهگر را نیز ببندد. از سوی دیگر، مشتریان خود مسئول محافظت و نگهداری از حساب کاربری و رمز عبور خود هستند و پیشنهاد میشود نام حساب کاربری و رمز ورود خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
گردآوری اطلاعات کاربران
گردآوری برخی از اطلاعات مربوط به مشتریان به فروشگاه آنلاین در انجام هر چه بهتر خدماترسانی به مشتریان و سرعت بخشی در انجام سفارشها کمک میکند. علاوه بر اطلاعاتی که مشتری در اختیار فروشگاه آنلاین نینیلایت میگذارد، برخی اطلاعات دیگر نیز توسط سیستم ذخیره و نگهداری میشود. اطلاعاتی به مانند نام مرورگر شما، نوع ارتباط مشتری با سایت (لپتاب و یا تلفن همراه)، زمان ورود و خرید و مواردی از این دست توسط فروشگاه گردآوری میشود. تحلیل این اطلاعات به فروشگاه آنلاین نینیلایت در بهبود کیفیت خدمات، کمک زیادی میکند.
فروشگاه آنلاین نینیلایت از طریق ابزارهای فناورانه، بازدید مشتریان و کاربران میهمان از صفحات وبسایت خود را گردآوری کرده تا بداند چه صفحاتی بیشتر مورد علاقه مشتریان است و یا چه لینکهایی بیشتر توجه آنها را به خود جلب میکند. این دادهها در عملکرد بهتر سایت و یا تبلیغات هدفمند بکار گرفته میشوند.
مراحل ثبت سفارس و خرید
فروشگاه آنلاین نینیلایت بستری آنلاین بوده و در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز امکان دریافت مشتریان مشتریان را دارد. پردازش یک سفارش در همان روز کاری و اگر سفارش در روز تعطیل باشد در نخستین روز بعد از تعطیلات پردازش شده و برای مشتری ارسال میشود. منظور از روز کاری، روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است. مشتریان در هنگام ثبت سفارش می بایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند. اطلاعاتی به مانند نام، نام خانوادگی، ایمیل، تلفن همراه، کدپستی و آدرس اطلاعاتی پایه ای هستند که مشتری بایستی در اختیار فروشگاه بگذارد. اگر این اطلاعات به صورت ناقص و یا مخدوش وارد شده باشند، فروشگاه برای اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
در صورتی که کالا برای فرد دیگری خریداری شده و یا به صورت هدیه ارسال شود، و یا کالا قرار است به فرد دیگری تحویل داده شود، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند. اگر به هر دلیلی امکان انجام سفارش فراهم نشود (آدرس مخدوش و یا اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری از خرید قبل از بستهبندی، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد. در صورت بروز هرگونه خطا در قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، این حق برای فروشگاه وجود دارد تا سفارش را لغو کرده و وجه پرداخت شده را 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز کند.
افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند.
روش پرداخت
مشتریان فروشگاه آنلاین نینیلایت بایستی کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت (از طریق درگاه بانکی) پرداخت نمایند تا کالا به نام ایشان و یا آدرسی که مشخص کردهاند، بارنامه شده و ارسال شود. بدیهی است شماره بارنامه برای پیگیریهای بعدی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. سفارشها از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارسال میشوند.
تحویل کالا
مشتریان میتوانند در مرحله ثبت سفارش، از بین روشهای ارسال ممکن (پیشتاز یا اکسپرس)، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد. مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل میبایست طی تماس فوری با فروشگاه، اشکال اعلام شود. نینیلایت همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد
سفارشهایی که از طریق پست ارسال میشوند، در صورتی که قبل از ساعت 12 نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند شد. شرکت پست نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً بین دو تا چهار روز کاری، کالا را به مقصد خواهند رساند.
مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بستهبندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد.
طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
قواعد بحث و گفتگو در سایت
از آنجا که در سایت فروشگاه نینیلایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران و ثبت نظرات و پیشنهادات وجود دارد، کاربران موظف به رعایت اصول اخلاقی در این باره بوده و بایستی از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر خودداری نمایند، در غیر اینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.
فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد. چنانچه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. انتظار میرود مشتریان در باره مسائلی را که از آن اطمینان ندارید و بیشتر به شایعه شبیه هستند و انطباقی با واقعیت ندارند، اظهار نظر نکرده و نظرات خود را ثبت نکنند.
حق مالکیت معنوی
کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه آنلاین نینیلایت بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه، غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت. نینیلایت در هیچ نقطهای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویسها و تراکنشهای مالی از طریق دفتر مرکزی و وبسایت این فروشگاه پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به این فروشگاه اطلاع دهید. نینیلایت در هیچ نقطهای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویسها و تراکنشهای مالی از طریق دفتر مرکزی و وبسایت این فروشگاه پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به این فروشگاه اطلاع دهید.
موارد فورس ماژور
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه موارد فورس ماژور از قبیل سیل، بلایای طبیعی و سایر مواردی که از کنترل مدیریت فروشگاه نینیلایت خارج است، هیچ گونه مسئولیتی ندارد.